helles-tankar

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Tiden

Av Helena Birkeland - 4 september 2012 20:01

Tiden, ja det är den vi har så lite av, men vad ska man göra när det inte räcker till.

Jag har massa för mig om dagarna, ingen ser eller märker av det, men jag har verkligen massa..

Snart börjar min praktik och det ska bli roligt, spännande och underligt att få vara i en liten butik.

Meriter eller referenser eller vad det nu heter, nyttigt och bra för mitt cv iaf.


Skulle suttit mer vid datorn och skrivit allt till cv och sökt jobb, men ja vad ska man säga, jag orkade inte, jag hann inte.. Nej jag var helt enkelt slut i mitt huvud som jag har varit i snart 2 veckor.

Men snart så är jag väll på fötterna igen, när jag kommit ut och jag har fått vara jag igen.

Det är lite kämpigt att få ihop vardagen och få allt att funka, men det ska väll bli bra längre fram.


Ja som jag skrev, så ska jag ha praktik i en butik, Ica eller Pekås?? Hum stora frågan..

Men elt ärligt, vad passar mig igentligen? Det tror jag skulle vara att känna mig behövd, att hjälpa andra som har levt i tuffa situationer. Men då är vi ju där igen, vilket yrke väljer man?

Ja det finns säkert massa att välja på, men vad, det vet jag inte.



Imrgon är det upp tidigt och duscha, göra sig i ordning, gå med bebis till dagis och följa med mamma och ståle till IKEA. Sen hem och hämta bebis och vara med familjen.


NU ska jag kila. bye



 
 
Toves-Tankar

Toves-Tankar

8 oktober 2012 09:55

Ja du gumman livet är stress, man hinner inget av det man drömmer om. Lyckas inte finna vägar när man vill göra någonting. Såväl det känns igen. Jag har min författardröm, men sedan så är jag ju så förtvivlat trött och nu fast jobb. Visst det är bra, men det är slitigt, gå upp tidigt, pendla, massor att komma ihåg. Egenmtligen skulle jag vilja vara ekonomiskt oberoende och aldrig mera jobba. Leva, ta vara på den lilla tid jag har här på jorden. Är så fylld av saknad hela tiden, saknad efter vänner, efter min älskade Kim, efter Liv och spänning. Jag har ingeting av detta utan lever i ett vacum, där omständigheterna styr.
Du är ung gumman, grip efter det du vill göra, förverkliga drömmen för det blir bara svårare och svårare att få till det och vi vet ju inte hur lång tid vi har på oss.
Jag älskar dig och barnen över allt annat på jorden, glöm aldrig det. Mamma

http://toves-tankar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:51

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 10 april 2018 07:31

Förlåt. Förlåt för hårda orden jag gav dig Förlåt för tårarna och svagheten jag gett dig Förlåt för åren jag inte kan radera från ditt minne Och förlåt för svagheten jag visat.   Förlåt för att jag aldrig gjorde dig stolt utan gjorde dig ...

Av Helena Birkeland - 29 november 2017 11:16


Hej på er!  Det var så längesen jag skrev, men nu ska jag uppdatera lite.. Nu har jag 6 st egna Jo då och denna lilla kille är vårat nyaste tillskott.  Lilla Elliot, så rar på alla sätt och får en att bli helt varm i kroppen av han kärlek och g...

Av Helena Birkeland - 20 juli 2015 23:12

Om jag bara visste hur ja ska prata.. Hur ja ska få ur mig orden som tänker på..  Just idag är det en sån där dag då jag inte får ur mig något..  Ja försöker tro mig.. Ja gör verkligen det.. Jag tror ingen vill höra vad ja tänker på, vad ja k...

Av Helena Birkeland - 6 juli 2015 16:42

Hej på er. Ringer 1177 för att få en tid att ta ut spiralen.. Jag mår illa,spyr och har ont.. Jag orkar inte mer..  Påminnelser om vad som hänt mig är konstanta och skapar i mitt huvud konstanta svackor i humöret..  Jag ber om en tid att få kom...

Presentation


Helena heter jag och jag är 23 år och jag är mamma till William, Kevin, Alexander & Theodore!

Bloggen om allt! Ska börja lägga upp videos och mer bilder på hemmet, familjen och roliga saker :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Kims minnessidor

Min bror Kim Lindqvist

        


Ovido - Quiz & Flashcards